Klişeler #6: Klişe Tipler

Ortamda toplumda çok benzer tipler var. Bu klişe tiplerden tek tek "klişe" çıkar da hepsini bi arada çıkartırız heralde.

Mesela her yerde vardır, "Param Yok" tripleri. Gerçekten parası olmayana zaten sözümüz olamaz ki arkadaş ortamında hemen hemen bilirsin de kimin var kim çakallığa yatmakta. Be arkadaş, parası olup da yok triplerindeki çocuk sana diyom, hiç mi paran olmuyor senin. Ev mi geçindiriyosun da aldığın ilk harçlık hemen taksitlere mi gidiyo? Yalan! Bu oyun çok klasik.:)

Aklıma gelen çok basit tiplerden biri de "Kenarda, Köyde Büyüdük" tipleri. Köyde büyümeyi kendi seçmiş gibi (bu bana çok yapıldı) şehirde ya da daha lüks yerlerde hayatını geçirenlere bi havalanmalar. Ha şehre gelince de şehrin bütün imkanlarından faydalanır bu arkadaşlar. Biz eziğiz tripleri çok saçma. Aslında bi dik dursana ya! AROG'taki "ben senden bir milyon yıl ilerdeyim beni kullanacağına" repliği bu arkadaşlara geliyor.:)


Araba, otomobil muhabbeti açıldı mı mesela ordan kaçınız. Kalabalık bi ortamsa çabuk kaçın hele. Herkes kaportacıda çalışmış sanki. "Ona binilir mi o teneke yeaaa" tripleri Allah'ım nolur beni burdan ışınlayın! Genelde bu tiplerin arabası ya da o konuştukları tarzda iyi arabaları yoktur. Ama hepsi anlar. Nerden biliyolar bilmiyorum da genelde sağdan soldan duyduğu şeyler bunlar. He bi de bunu konuşmanın yaş aralığı hiç değişmez. Gençlerin bulunduğu ortamda da bunu gördüm emekli adamların arasında da. (Yanlarında şöför adam vardı ona bile rest çekti içlerinde biri). Mesela futbol, siyaset konuları da herkesçe bilinir ama bu gözönündedir onların herkesçe konuşulması daha doğaldır. Ama araba bu kardeşim ne biliyosunuz bu kadar siz?

Ha bi de her şeyi bilen tipler var, onlar insandan ırak aman aman. Onları açıklama lüzûmu duymuyorum bile.

1 Yorum Karalandı. 'Karalamak' için tıkla:

komik fıkralar dedi ki...

:))

Blog Widget by LinkWithin

Copyright © 2009 - Karalama Defterim - Tüm Hakları Saklıdır ve kartalizma_okan 'a aittir
Yazılan "bi kaç kelam" a saygı göstererek aktif bağlantı adresi vermeden kopyalama yapmayınız. Blog en iyi Google Chrome ile sonuç verir.