Güzel Benzerlikler #1


Bazı şarkıları dinlerken size güzel bir şeyi anımsatır, o söze çok benzeyen bir söz ya da ordaki manayı taşıyan bir filmden benzer bir rol bi başka hareket, söz herneyse başka yerlerde de geçiyodur. Şarkı sözü - şiir, şarkı sözü - şarkı sözü, şiir - şiir gibi eşleşmeleri başlatmış bulunuyorum.

İlk dikkatimi çeken şu;

*"Herşey Hakk'tan ama zulmetmek kuldan." Orhan Gencebay

*"Dur gevşeme. zulüm, Allah'tan hariç!" Ah Muhsin Ünlü

Orhan Gencebay'ın "Hor Görme Garibi" şarkısında geçen yukarıdaki söz ile Ah Muhsin Ünlü'nün "Ah O Gemide Ben de Olsaydım" şiirinde geçen o dize çok benzeşiyor.

Ah Muhsin Ünlü'nün sıkı bir Ferdi Tayfur hayranı olduğunu biliyorum, Orhan Gencebay'a da sevgisi olduğunu -nerden bildiğimi bilmiyorum ama- biliyor gibiyim. (genelde onun bulunduğu şair/yazar çevresi sevdiğine göre).

Tabii ki doğrudan bi esinlenme değil bu çünkü şiiri okursanız farklı yönde ancak bilinçaltında Orhan Gencebay olduğundan dolayı belki şiir yazarken yaşadığını anlattığı "o an"lardan birinde bilinçaltından fırlamıştır bu söz. Farkedince bu benzerliği bi hoşuma gitti bi hoşuma gitti.

0 Yorum Karalandı. 'Karalamak' için tıkla:

Blog Widget by LinkWithin

Copyright © 2009 - Karalama Defterim - Tüm Hakları Saklıdır ve kartalizma_okan 'a aittir
Yazılan "bi kaç kelam" a saygı göstererek aktif bağlantı adresi vermeden kopyalama yapmayınız. Blog en iyi Google Chrome ile sonuç verir.